کد خبر: ۱۶۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 در رفتارهایتان اخلاق اسلامی را رعایت کنید

شهید بشیر کریمی‌خشاب در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: برادران، همه باهم اسلام را دریابید و در رفتارهایتان اخلاق اسلامی را رعایت کنید، پدر و مادرم، توی این دنیا و فردای قیامت می‌توانید پیش مولایمان حسین (ع) سربلند باشید.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید بشیر کریمی‌خشاب یکم مهرماه ۱۳۴۴ در خانواده‌ای ساده و متدین در روستای خشاب به دنیا آمد و در دامان پاک پدری دلسوز و مادری مهربان رشد و تربیت یافت.

 وی پس از گذراندن دوره کودکی وارد عرصه علم و دانش شد و دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد و هم‌زمان در امور کشاورزی خانواده را یاری می‌کند. با آغاز انقلاب اسلامی به صف مخالفان رژیم ستم‌شاهی پیوست. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحصیل خود را در مقطع دبیرستان ادامه می‌دهد و هم‌زمان با عضویت در پایگاه مقاومت بسیج به مقابله با اشرار و منافقین می‌پردازد. 

با آغاز جنگ تحمیلی خانواده و دیار خود را رها نموده و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌گردد و در کنار سایر رزمندگان در عملیات‌های مهمی شرکت می‌کند و سرانجام پس از سال‌ها خدمت به انقلاب و جهاد خالصانه در راه خدا در تاریخ ۱۳۶۵/۱۲/۲۵ در عملیات بدر در منطقه هور الهویزه (شرق رودخانه دجله) جان به جان‌آفرین تسلیم کرده و به خیل شهدا می‌پیوندد.

 در رفتارهایتان اخلاق اسلامی را رعایت کنید
وصیت شهید: 
 برادران کوشا باشید و در جهت استحکام بخشیدن به این جمهوری اسلامی بکوشید، من که نتوانستم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهم، شما این کار را بکنید و اگر مرا دوست دارید پس باید چیزی را که من عاشق آن بودم و آن شهادت در راه رضای خداوند بود دوست داشته باشید.

 برادران، همه باهم اسلام را دریابید و در رفتارهایتان اخلاق اسلامی را رعایت کنید، پدر و مادرم، توی این دنیا و فردای قیامت می‌توانید پیش مولایمان حسین (ع) سربلند باشید.

 مادرم، در شهادت من گریه و زاری نکنید؛ زیرا گریه تو باعث رنجش روح من و شادی دشمنان قسم‌خورده اسلام و ائمه اطهار علیه‌السلام و کم‌شدن اجر خودت خواهد شد. 

به وصایای شهدای عزیزمان بیشتر از قبل عمل کنید؛ ضمناً می‌گویم که هیچ‌کس حق ندارد به خاطر من هرگونه طلب دنیایی و سو استفاده شخصی و قومی بنماید.

انتهای خبر/
 

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان